Avustralya mahkemesi, Kardinal Pell cinsel saldırı davasında gag düzenini ihlal ettiği için medyaya 840.000 dolar para cezası verdi

by Bi'Burs

Avustralyalı Kardinal George Pell 7 Aralık 2020’de İtalya’nın Roma kentinde Reuters ile yaptığı röportajda konuşurken jest yapıyor. REUTERS/Guglielmo Mangiapane

Cuma günü bir Avustralya mahkemesi, bir düzine medya firmasına, eski Vatikan saymanı George Pell’in çocuklara cinsel saldırı suçundan mahkumiyetini bildiren bir kapatma emrini ihlal ettikleri için toplam 1,1 milyon Avustralya Doları (842,270 ABD Doları) para cezası ödemesine hükmetti.

Çoğunluğu Nine Entertainment Co (NEC.AX) ve Rupert Murdoch’s News Corp’a (NWSA.O) ait olan 12 medya kuruluşu, eyaletten sonra kardinalin yargılanması ve mahkumiyetine ilişkin haber yapma konusundaki yayın yasağını Şubat ayında ihlal etmekten suçlu bulundu. gazetecilere ve editörlere yönelik tüm suçlamaları düşürmeyi kabul etti.

Victoria Yüksek Mahkemesi Yargıcı John Dixon, medya firmalarını “emrin şartlarına aykırı bilgileri bildirerek amacını veya etkinliğini azalttıkları için bastırma emrini boşa çıkardıklarını” söyleyerek mahkum etti.

Pell’in iki koro çocuğunu taciz etmekten mahkumiyeti, bir yıldan fazla hapis yattıktan sonra geçen yıl Nisan ayında bozuldu. O, çocuklara cinsel saldırı suçundan hapse giren en kıdemli Katolik kilisesi yetkilisiydi.

Pell’in 2018’deki duruşması ve kararına ilişkin raporlar, kardinalin karşı karşıya kalacağı diğer suçlamalar hakkında adil yargılanmasını sağlamak için Victoria Eyalet Mahkemesi tarafından Avustralya genelinde tıkandı. Bu suçlamalar daha sonra düşürüldü.

Aralık 2018’de bir jüri tarafından mahkûm edildikten sonra, yabancı medya, kapatma kararına rağmen Pell’i ve suçlamaları adlandıran kararı yayınladı.

Avustralya medyası daha sonra, kimliği belirsiz yüksek profilli bir kişi hakkında önemli haberleri yayınlayamadıklarını ve bazıları haberlerin çevrimiçi bulunabileceğine işaret eden raporlar yayınladı.

Dixon Cuma günü, medyanın, baskı emrini ihlallerinin, haberlerinin emre aykırı olmayacağına dair dürüst ama yanlış bir inançtan kaynaklandığı yönündeki argümanını kabul etmediğini söyledi.

Nine Entertainment’ın The Age’ine iki makale ve bir başyazı için 450.000 A$ ile en ağır toplam para cezası verirken, News Corp’un news.com.au sitesinde bir çevrimiçi makale için 400.000 A$ ile en ağır tek para cezasını verdi.

Bir bastırma emrinin ihlali için maksimum ceza, şirketler için yaklaşık 500.000 A$’dır.

Medya firmaları daha önce savcının masraflarını karşılamak için 650 bin A$ ödemeyi kabul etti ve hakim, verilen para cezalarına karar verirken bunu dikkate aldığını söyledi.

(1$ = 1.3060 Avustralya doları)

Standartlarımız: Thomson Reuters Güven İlkeleri.

You may also like

Leave a Comment